Facebook Ads – druga część o drugim celu Działania

Facebook Ads – co jeszcze kryje cel Działania

W poprzednim wpisie na reklamowym blogu Wielkiej Radości skoncentrowaliśmy się na drugim z trzech celów przypisanych do Facebook Ads, czyli Działań. Jest to cel, który wyróżnia się największą liczbą kategorii. Do wyboru jest bowiem aż sześć z nich. Wcześniej omówiliśmy trzy z nich – Ruch, Aktywność, Instalacja aplikacji. Teraz przyszła kolej na bliższe przyjrzenie się oraz przeanalizowanie kolejnych trzech kategorii. Tym samym zyskacie pełny obraz możliwości oferowanych przez zdefiniowanie kampanii w oparciu o cel Działania.

 

Kategoria numer 4, czyli Wyświetlenie filmu

Filmy są drugim po zdjęciach czy grafikach materiałem zamieszczanym w postach na Facebooku. Taki film można równie dobrze wykorzystać w prowadzonych przez nas kampaniach marketingowych zorientowanych na użytkowników mediów społecznościowych. Zdecydowanymi zaletami filmu jest to, że skutecznie przyciąga uwagę, łatwiej wzbudza emocje i jest generalnie atrakcyjniejszy. Ruszające się obrazki są przecież ciekawsze, bardziej intrygujące od statycznego zdjęcia. Ale jest też druga strona medalu. Zrobienie dobrego filmu jest nieporównywalnie trudniejsze i bardziej czasochłonne od przygotowania zwracającego uwagę zdjęcia bądź infografiki.

Jeśli jednak mamy już dobry film i to na nim chcemy oprzeć naszą marketingową w ramach Facebook Ads – nic trudnego. Decydujemy się na wybór kategorii numer 4, czyli Wyświetlenie filmu. Algorytm Facebooka zadba o to, aby nasz reklamowy film wyświetlał się przede wszystkim tym użytkownikom, którzy często i chętnie klikają na przycisk „odtwórz” podczas przewijania newsfeeeda na Facebooku.

 

Kategoria numer 5, czyli Pozyskanie kontaktów

Ta kategoria, przypisana do drugiego celu Facebook Ads, służy gromadzeniu tzw. Lead Ads. Finalnym efektem ma być wysokiej jakości baza danych użytkowników – klientów potencjalnie zainteresowanych naszą usługą, produktem lub oferowanym przez nas wsparciem. Co to znaczy, że baza danych powinna charakteryzować się wysoką jakością? Ni mniej, ni więcej tylko to, że ujęte w niej są Lead Ads, które mogą stać się naszymi klientami. Im taka szansa jest wyższa, tym większa wartość bazy. I na odwrót, im bardziej przypadkowe osoby, wybierane losowo lądują w naszej bazie.

Decydując się na tę kategorię, musimy zadbać nie tylko o ciekawą i angażującą reklamę dla Facebook Ads, ale również o intuicyjny, przyjazny formularz. To za jego pomocą internauci będą zostawiać nam swoje dane, na przykład adres e-mail lub numer telefonu. W sukurs przyjdzie nam ponownie algorytm Facebooka, który tak dobierze odbiorców naszej marketingowej kampanii, aby przeważały w nim osoby mające większą skłonność do pozostawiania danych kontaktowych do siebie.

 

Kategoria numer 6, czyli Wiadomości

Wraz z tą kategorią, dochodzimy do końca omawiania kategorii przypisanych do celu drugiego Facebook Ads. Naszym finałowym zagadnieniem, nad którym pochyliła się dla Was ekipa Wielkiej Radości, jest kategoria Wiadomości. Twórcy Facebook Ads doszli bowiem do wniosku, że nie wszystkim reklamodawcom będzie zależeć na przekierowywaniu ruchu na zewnętrzną stronę internetową, zachęcaniu do zakupów w e-sklepie czy też wyświetlaniu filmów. Dlatego w dostępnych kategoriach celu Działania dopuścili kategorię zwięźle nazwaną Wiadomościami.

To marketingowe rozwiązanie dla tych, którzy stawiają na bezpośredni kontakt z użytkownikami. Jeśli zależy Wam, aby potencjalni klienci kontaktowali się z Wami w sprawie Waszych usług lub produktów za pośrednictwem Messengera lub Instagram Direct – wówczas bez wahania wybierajcie tę kategorię.

Wasz przekaz reklamowy będzie wyświetlał się przede wszystkim tym użytkownikom, którzy relatywnie często kontaktują się z firmami poprzez komunikatory.

Po wyborze tej kategorii nie potrzebujecie formularza kontaktowego, warto natomiast ustawić sobie odpowiednią "welcome message" w Messengerze.

 

I tak oto kończymy omawianie sześciu kategorii reklamowych, spośród których można wybierać decydując się na cel drugi Działania. Jak na dłoni widać, że możliwości zaplanowania kampanii marketingowej jest sporo. Zespół Wielkiej Radości liczy, że nasze dwuodcinkowe kompendium pomoże Wam w podjęciu jak najlepszego wyboru.

Gdybyście uznali, że przy planowaniu, konfiguracji oraz koordynacji Waszej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, potrzebujecie merytorycznego wsparcia – wtedy bez wahania odezwijcie się do nas. Z przyjemnością pomożemy Wam nie tylko w doborze celu – ale przede wszystkim w jego osiągnięciu.